Modulair bouwen
“Wij leveren voornamelijk maatwerk vanuit het principe modulair bouwen. Wat zoveel betekent als, dat we bij elke machine uitgaan van standaardonderdelen en bewezen technieken. We gaan nooit een uitdaging uit de weg. Eigenlijk verkopen wij geen ‘nee’, zolang wij het mechanisch weten op te lossen, bedenken we een passend systeem,” aldus Twan.
Binnen de maatstaven
“Omdat onze klanten geen uren zonder een werkende installatie kunnen, staan kwaliteit, continuïteit van de installatie en servicegerichtheid bij ons hoog in het vaandel. Om een voorbeeld te geven: Wanneer ons gevraagd wordt om een spuit-, gietboom op een slechte kwaliteit buissysteem te monteren, accepteren we de opdracht niet. Dit levert in onze ogen per definitie een onstabiel systeem op, wat niet past binnen onze maatstaven.”
Albert van Dam, managing director van Trintech: “Waarom klanten voor Lukassen engineering moeten kiezen? Zij hebben meer dan 50 jaar kennis en ervaring van teelt. In deze kennis vinden en versterken wij elkaar. Daarnaast is het voor ons, maar zeker ook voor de klant, erg prettig dat wij een innovatieve en creatieve machinebouwer zijn.”
Project GoniCress bvba België
GoniCress is een gezamenlijke klant en een mooi voorbeeld van onze samenwerking en out-of-the-box oplossingen.
Twan: “In verband met de uitbreiding van de nieuwbouw vroeg de klant om twee extra spuitbomen.” Eenmaal bij de klant vroegen zij ons of we ook een oplossing wisten voor een lift ten behoeve van platen met stekmateriaal. Als het qua mechanica past, dan kunnen wij dat, gaven wij de klant terug. We maken een mooie en easy-to-use oplossing. Trintech verzorgt de automatisering en elektrotechnische aansturing.
Samen kruipen we in de huid van de klant
Albert: “Kortom onze samenwerking is belangrijk. We weten elkaar altijd te vinden en kunnen elkaar aanvullen bij onverwachte klantvragen. Ook stellen we elkaar voor bij onze eigen klanten, mocht daar aanleiding toe zijn.”
Twan: “We lopen nooit in driedelig pak, dat vinden de kwekers niet fijn. Mouwen opstropen en in de huid van de klant kruipen, dat is belangrijk!”